יום שלישי, 14 ביולי 2015

עוגת יומולדת מפנקת - איזה יום שמח לי היום, איזה יום!




עוגת יום ההולדת שלי!

אומרים שיום הולדת יש רק פעם בשנה..אז אומרים!
ימי הולדת תמיד היו נושא מרכזי בבית שבו גדלתי. אמא שלי היקרה דאגה לפנק אותנו בכל יומולדת בעוגת
יומולדת מושקעת במיוחד (בזמנו עוגת שוקולד עם ציפוי שוקולד נוטף ומלא סוכריות צבעוניות היה הישג גדול!) ובחגיגות יומולדת שנמשכו לפעמים גם שבוע שלם.. מסיבות עם החברים,עם המשפחה הקרובה, עם המשפחה המורחבת..העיקר למצוא סיבה למסיבה!

 
היום בדיוק לפני 33 שנם נולדתי..



כנראה ששוקולד והמון סוכריות עושים את העבודה!
קלטו את העיצוב המושקע!
לכבוד יום ההולדת שלי החלטתי לצאת מהמגירה ולפנק אתכם ואותי במשהו מאוד אישי , משהו שיושב אצלי בראש ובמחשבות כבר יותר משנתיים והחודש – סוף סוף הוא נושם אויר לראשונה..

הבלוג שלי!

כמו שכבר הבנתם, הבלוג מתעסק בעיקר באפייה (אחת האהבות הגדולות שלי..) אבל הייחוד של הבלוג המתוק הזה הוא למעשה ביצוע ניסויים באפייה.
ניסויים עם חומרי גלם שונים, שילובים מעניינים ומיוחדים  וכל מיני דברים שלאף אחד אין באמת זמן להתחיל לבדוק למה צריך להוסיף את החומר הזה או איזה חומר זה השם המוזר והמפחיד שמופיע על האריזה והאם הוא אכיל בכלל?!?

לא רוצה לגלות הכל עכשיו אבל הולך להיות מעניין.

אז גם הבלוג שלי חוגג היום יומולדת וגם אני :)
אומרים שיום הולדת יש רק פעם בשנה..אז אומרים ! אצלי כל חגיגה היא סיבה להכין עוגה.. וכשיש יומולדת אז יש גם סיבה להשקיע בעוגה מיוחדת וחגיגית במיוחד. 
האלמנטים של פעם,העיצוב של היום.

את הסוכריות הצבעוניות החליפו מלא M&Ms צבעוניים

קבלו את עוגת יום ההולדת שלי!

לעוגה בקוטר 24 סמ תצטרכו:


תחתית סבלה ברטון שקדים: מהבלוג המהממם של עוגיו.נט


75 גרם חמאה רכה
75 גרם סוכר
1/2 כפית מלח דק
1/2 כפית תמצית וניל
2 חלמונים
100 גרם קמח לבן
50 גרם שקדים טחונים
8 גרם אבקת אפייה


מוס שוקולד לבן: 

3 גרם ג'לטין
15 מ"ל מים קרים
250 מ"ל שמנת מתוקה
120 גרם שוקולד לבן קצוץ

דיסקית קראנצ' שוקולד חלב וקוקוס קלוי:

100 גרם שוקולד חלב 
1 כף שמן קוקוס
2 כפות גדושות של קוקוס קלוי

לקישוט: דיסקית שוקולד לבן מטומפרר

מפשילים שרוולים:


סבלה ברטון שקדים:

מחממים תנור ל170 מעלות
מערבלים יחד בעזרת וו גיטרה : חמאה,סוכר,מלח ותמצית וניל (אני שמה גרגירים מחצי מקל וניל) עד שמתקבלת תערובת קרמית רכה.
מוסיפים חלמונים אחד-אחד.
מוסיפים את הקמח המנופה,שקדים טחונים ואבקת אפייה מערבלים במהירות בינונית עד שמתקבל בצק אחיד ורך.
משטחים את הבצק ברינג בקוטר 24 ס"מ ששומן קלות קודם לכן.
אופים 15 דקות - עד שמתקבל צבע זהוב.
מוציאים ומצננים

מוס שוקולד לבן: תציצו בדף מתכוני בסיס
משטחים בתוך רינג בקוטר 22 ומקפיאים

קראנצ' שוקולד חלב ושבבי קוקוס קלוי:

ממסים בסיר כפול (באן מרי) או במיקרוגל את השוקולד להמסה מלאה,מוסיפים את שמן הקוקוס ושבבי הקוקוס הקלוי ומערבבים.
משטחים את התערובת ברינג בקוטר 20 ומקפיאים עד להרכבה

קישוט:

יוצרים דיסקית משוקולד לבן מטומפרר.
הנה,ככה :
משטחים את השוקולד על שקף ומניחים רינג גדול ובאמצע רינג קטן
הרכבת העוגה:

מניחים את קרנצ' השוקולד על בסיס הברטון. מחלצים את מוס השוקולד ומניחים מעל הקרנצ'.
מפזרים בנדיבות שכבת קליק כריות ומניחים בזהירות את דיסקית השוקולד הלבן.
מקשטים בהמון M&Ms צבעוניים וכייפים.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

*בין שכבת המוס ובין דיסקית השוקולד פיזרתי קליק כריות כדי לתת תוספת גובה ורושם לעוגה המיוחדת שלי.
* לא רוצים לטמפרר שוקולד בחום הזה? מפחדים מטמפרור? ותרו על הדיסקית וקשטו בסוכריות נוספות.
* שכבת הקרנצ' בפנים מוסיפה פיצפוציות נהדרת וטעימה, עליה דווקא לא הייתי מוותרת.

שש שכבות של יאמי!



6 תגובות:

  1. מזל טוב ותתחדשי!!!
    העוגה נראית מהממת ומפנקת :)
    אביחי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!!! אכן יצאה מפנקת במיוחד :)

      מחק
  2. מזל טוב על היומולדת ומזל טוב על הבלוג הנהדר

    השבמחק
  3. איזה בלוג חמוד, תתחדשי ונעים להכיר :)
    העוגה סופר חמודה!

    השבמחק
  4. וואו- תודה רבה!
    בהחלט נעים להכיר! :)

    השבמחק