יום שישי, 21 באוגוסט 2015

טפיוקה עם חלב שקדים במהדורת ראש השנה

טפיוקה במהדורת ראש השנה
טפיוקה - מיוצר מירק שורש מיובש (מניהוט אם אתם ממש מתעניינים), הוא רכיב עמילני, נטול גלוטן, דל שומן וחסר טעם ולכן אפשר לשדך לו כל טעם שרוצים.
ברוב המתכונים שמכילים טפיוקה משתמשים בחלב קוקוס, אני החלטתי לגוון מעט.

בטפיוקה שלי השתמשתי בחלב שקדים שטעמו יחסית ניטרלי והוספתי לו תוספות מיוחדות לכבוד ראש השנה- כדי שיהיה חגיגי.
אז בעצם קיבלנו אחלה קינוח טבעוני שיככב על שולחן החג!
אני השתמשתי בדבש אבל אפשר כמובן להחליף את הדבש בסילאן או מייפל או מולסה.




קינמון מוסיף המון

הרעיון היה לשדך יחד מוטיבים של ראש השנה אז ככה שהכל התחיל בעצם מתפוח ודבש
ואם כבר תפוח אז חייבים קינמון- ותאמינו לי - הקינמון מוסיף המון.
וצריך גם משהו בשביל הצבע-לא? מה יותר מתאים לצבע מאשר גרגירי רימון אדומים ועסיסיים?!
מעל הכל- זילוף דבש (או סילאן או מייפל) ,קצת אגוזים להשלים את הקראנצ'יות (לא חובה בכלל) והקינוח שלנו מוכן!

בקינוח שלי השתמשתי בטפיוקה שמגיע כגרגירים קטנטנים ולבנים, ממש כמו פנינים אשר לאחר כמה דקות של בישול במים הופכים שקופים - ככה ניתן לדעת שהם מוכנים.
שמתם לב לאדים שברקע התמונה??



ישנם אגב גם גרגרי טפיוקה גדולים יותר, פעם מכרו אותם בשנקין בחנות קטנה ומטריפה שמכרה כוסות גדולות עם קשיות גדולות שהכילו מיץ,תה קר, אייסים למינהם בטעמים שונים עם הפנינים הגדולים.
אם לא אני לא טועה זה נקרא "bubble tea" , ותתקנו אותי אם אני טועה,ובשביל חובבת סוכריות גומי שכמותי זה היה פשוט מעדן! 

במקביל לבישול פניני הטפיוקה, התחממו להם בכיף בסיר נפרד חלב השקדים, דבש וקינמון.
אל תביאו את החלב לרתיחה מבעבעת אלא בשלו בנחת (במונח מקצועי יש לומר "צמצמו") את החלב עם הקינמון והדבש תוך כדי ערבוב מדי פעם. 

לאחר שהטפיוקה מוכנה הורדתי את שני הסירים מהאש (זה של הטפיוקה וזה של חלב השקדים), שטפתי מעט במים את פניני הטפיוקה כדי להסיר את שאריות העמילן, ואז התחיל החלק הכייפי - הרכבת המנה:
בגדול: 
שמים ישירות בכלי ההגשה לפי הסדר הבא:
תפוחים --> טפיוקה --> חלב שקדים -->רימונים --> אגוזים --> דבש
וזה יראה ממש ככה :
תראו כמה שזה נראה טוב!

טפיוקה מחלב שקדים והפתעות לראש השנה

חומרים: ל-4-6 מנות,תלוי בגודל כלי ההגשה

1/4 כוס פניני טפיוקה קטנים
1.5 כוסות מים
תפוח אדום
כוס חלב שקדים של תנובה
חצי מקל קינמון
כף דבש (או סילאן או מייפל)
רימון אדום ומתוק
חופן אגוזי מלך
דבש לזילוף

מפשילים שרוולים:

מניחים בסיר פניני טפיוקה ומים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש וממשיכים לבשל על להבה בינונית עד שהפניני הופכים שקופים.ממש כמו בתמונה למעלה.
במקביל, בסיר נפרד מבשלים על להבה נמוכה כוס חלב שקדים עם חצי מקל קינמון וכף דבש.
כאשר הטפיוקה מוכן מורידים מהאש את שני הסירים , שוטפים את הטפיוקה במים,מסננים ומצננים.
לאחר הצינון מתחילים להרכיב את המנה- ישירות בכלי ההגשה:

חותכים לקוביות קטנטנות את התפוח ומניחים בכלי ההגשה.
שמים כף של פניני טפיוקה ומוזגים שתי כפות חלב שקדים.
מוסיפים תוספות: רימונים,אגוזים וזילוף דבש.

מצלמים יפה ומעלים לדף הבית של "מנסה במטבח" כדי שכולם יתלהבו :)

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* כדי לקבל מנה טבעונית החליפו את הדבש בסילאן או מייפל או כל דבר מתוק אחר שעושה לכם את זה.
*אני לא יודעת אם הקינוח הזה הוא יותר טעים או יותר יפייפה..אז תשקיעו בבקשה בכלי ההגשה.
*זוהי מנה עם הרבה מרקמים שמפעילים את כל החושים. לא אוהבים מרקמים? חבל. כי זה ממש טעים.
* נשארו לכם שאריות? זללו אותם באהבה. זה לפחות מה שאני עשיתי.




לא מצליחה להחליט איזו תמונה יפה יותר..מה אתם אומרים?
אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות!
חג שמח!

7 תגובות:

  1. היי. מגישים את זה קר? איך שומרים את זה מההכנה עד ההגשה?

    השבמחק
  2. היי-
    כן- מגישים קר.
    יש שתי אפשרויות לשמירה עד ההגשה:
    1. לשמור במקרר כל מרכיב בנפרד ולערבב יחד ממש לפני ההגשה.
    2. להרכיב את המנות האישיות (או לשים את כל החומרים יחד בכלי אחד גדול ) ולשמור במקרר עד ההגשה.
    שנה טובה!!!

    השבמחק
  3. האם אפשר לבשל עם חלב קוקוס?

    השבמחק
  4. האם ניתן להשתמש בקרם קוקוס במקום חלב שקדים? תודה

    השבמחק
  5. האם ניתן להשתמש בקרם קוקוס במקום חלב שקדים? תודה

    השבמחק
  6. בהחלט כן! רק קחי בחשבון שיורגש טעם של קוקוס..אני מאוד אוהבת אז לי זה לא מפריע 😃

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק