יום שבת, 22 באוגוסט 2015

עוגה בחושה וניל-קוקוס עם מוס שוקולד




בחושה וניל קוקוס עם מוס שוקולד וקישוטים
כולם כבר יודעים, כשמזמינים אותנו להתארח ולא משנה אם זה לארוחת בוקר, צהריים, ערב או ל"קפה של ארבע"- הקינוח הוא על שירה!
לפעמים אני חושבת שבכלל מזמינים אותי בשביל הקינוח. והאמת- אני ממש שמחה מכל העניין הזה!

אבל מה קרה כשהזמינו אותנו מהיום למחר?


או- שאלה טובה! כי הרי אין מצב שאני באה בידיים ריקות.
מיד ניגשתי למטבח, הוצאתי קמח,סוכר,שמן קוקוס,יוגורט, ביצים ותוך פחות משעה עמדה לה עוגה בחושה טעימה וממכרת.
מעליה זילפתי גנאש שוקולד מוקצף שהוא מוס השוקולד הכי טעים שאני מכירה, (רק שמנת מתוקה ושוקולד איכותי, בלי ביצים ובלי הכנה מסורבלת) קצת קישוטי שוקולד בשביל העיצוב המושלם ואפשר לשלוח הודעה לחברים שיעמידו קומקום.



בחושה וניל - קוקוס עם קרם שוקולד 


החומרים:

לעוגה:
3 ביצים
1/2 כוס סוכר חום
1/2 כוס סוכר רגיל
1 גביע יוגורט 3% (200 מ"ל) של תנובה
1/4 1 כוסות קמח תופח
1/3 כוס שמן קוקוס
כפית תמצית וניל איכותית
חצי כוס קוקוס

למוס השוקולד:
קופסת שמנת מתוקה (250 מ"ל)
100 גרם שוקולד מריר

מפשילים שרוולים:

הכנת העוגה:
מחממים תנור ל180 מעלות.
מערבבים את כל החומרים ויוצקים לתבנית משומנת בקוטר 22
מעבירים את התבנית לתנור שחומם מראש למשך חצי שעה ומבצעים את בדיקת הקיסם (נועצים במרכז העוגה ואם הקיסם יוצא יבש עם מעט פירורים- העוגה מוכנה! אם לא- תשאירו את העוגה בתנור ותמשיכו לבדוק כל כמה דקות)

הכנת המוס (גנאש שוקולד):

בסיר קטן מביאים את השמנת לרתיחה. 
שופכים על השוקולד, מחכים דקה ומערבבים במרץ עד שכל השוקולד נמס.
מעבירים למקרר ללילה.
למחרת- מקציפים ומזלפים יפה יפה.
מקשטים בפיצפוצי שוקולד בשלושה צבעים או בכל קישוט אחר שיש בבית.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

*  אין לכם סוכר חום? שימו כוס סוכר רגיל בלבד.
* אין קמח תופח? שימו כפית אבקת אפייה על כל כוס של קמח רגיל.
* אין לכם שמן קוקוס? שימו שמן רגיל. 
* לא אוהבים קוקוס? ותרו עליו ובמקום שמן הקוקוס שימו שמן רגיל. רק קחו בחשבון שלא תקבלו את נינוח הקוקוס שאני כלכך אוהבת
* אין יוגורט 3% ? שימו כל יוגורט אחר שיש בבית. גם שמנת חמוצה תעשה את העבודה.
* אין לכם כוח להכין עוגה? פשוט תזמינו אותי לקפה!

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"



2 comments:

  1. שירה יקרה,

    ניסיתי את העוגה הזאת בסופ"ש והיא כבר מזמן נגמרה.
    הילדים התחננו שאעשה אותה שוב היום...עשיתי

    אני כמעט לא אופה, בעיקר בהחבא, בכל זאת...
    הכתיבה שלך וההוראות המפורטות עוזרים מאוד, אבל אולי זו
    בעיקר המחשבה על החיוך הטוב שלך והאופטימיות שאת עטופה בה
    שנתנו לי בטחון.

    כל הכבוד לך ושנה טובה,
    גלי (gali tool)

    השבמחק
  2. וואו! כמה שמשמח אותי לקרוא את זה!!
    שנה טובה גם לך גלי!

    השבמחק