יום שני, 24 באוגוסט 2015

עוגיות פרמז'ן ובזיליקום

עוגיות פרמז'ן עם בזיליקום 
הבלוג שלי הוא אומנם בלוג אפייה, ואפייה זה בדרך מתוק אבל כבר הרבה מאוד זמן שאני מתכננת להכין עוגיות פרמז'ן (עוגיות אבל מלוחות..זה עדיין עומד בהגדרה -לא?).

צריך להיזהר מעוגיות מלוחות, לרוב הן הרבה יותר ממכרות מעוגיות מתוקות. אז שימו לב.

העוגיות במתכון הזה עברו שידרוג והן מכילות גם בזיליקום טרי טרי היישר מגינת הירק שלי והתוצאה מוצלחת במיוחד.

אופן ההכנה במקרה הזה הוא קצר נורא, פשוט לערבב הכל יחד וליצור גליל מהתערובת ולהכניס למקפיא לשעה. אחרי שמוציאים מהמקפיא פורסים לפרוסות דקות:



מסדרים יפה על מגש אפייה:


עיגול בתוך עיגול בתוך עיגול
תראו כמה שהן יפות 
אופים עד להשחמה וזוללים.

עוגיות פרמז'ן ובזיליקום:

חומרים:

3/4 כוס קמח מנופה
50 גרם גבינת פרמז'ן מגוררת של תנובה
שתי פרוסות גבינת עמק של תנובה
50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
חופן עלי בזיליקום
קמצוץ מלח 
2-3 כפיות מים קרים (לפי הצורך)

מפשילים שרוולים:

במעבד מזון מעבדים יחד את כל החומרים. עד שמתקבל כדור בצק. אם המרקם מעט פירורי אפשר להוסיף מעט מים קרים כף אחרי כף רק עד שמתקבל כדור.
יוצרים גליל (כמו בתמונה למעלה), עוטפים בניילון נצמד ומעבירים לשעה למקפיא.
לאחר שעה, מוציאים מהמקפיא ופורסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ ומעבירים לתנור שחומם מראש ל180 למשך 15-20 דקות. עד להשחמה.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* לגבי הכנת הבצק: צריך להיזהר שלא לעבד את הבצק יותר מדי. אם התערובת פירורית הוסיפו מעט מים בהדרגה (כף בכל פעם), אם התערובת דביקה הוסיפו מעט קמח.
* אני הוספתי בזיליקום אבל כמובן שאפשר להוסיף תוספות או תבלינים אחרים, לפי הטעם.
* נראה לי שיוצאות בסביבות ה-20 עוגיות..חלק נזללו לפני שהספקתי לספור.



6 תגובות: