יום שני, 24 באוגוסט 2015

מילקי נוטלה בייתי

מילקי בייתי 
איך הכל התחיל...
הילדים תופסים אותי על חם מתבודדת במטבח.
הם: "אמא, מה את עושה?"
אני: "אה..מכינה רשימת קניות".
הם: "מה רשמת? מה רשמת? מה רשמת?"
אני: "מה תרצו שארשום?"
הם: "מילקי!".



לרוב אין אצלנו מעדנים אז פעם ב...אנחנו מפרגנים לכולנו באיזה מילקי. כזה עם שוקולד וקצפת..
אז כתבתי "מילקי" ברשימת הקניות.
ואז מחקתי.
הרי עד שהמילקי ינחת אצלנו במקרר אנחנו כבר נספיק להכין ולזלול מילקי נוטלה בייתי, טעים, ללא גלוטן וללא חומרים משמרים (כמעט).


חייבים גם כלי הגשה מרשים

אבקת נוגט 

כדי לשדרג הוספתי אבקת נוגט שנותנת למילקי טעם של נוטלה ויחד עם הקצפת וקצת תוספות שוקולדיות יצא כל כך מוצלח שהילדים לא יבקשו יותר מילקי מהסופר..יש לי הרגשה כזאת.

אבקת נוגט היא אבקה מאגוזי לוז שאם נוסיף לה שומן צמחי (מערבבים 100 גרם אבקה ב 20 גרם שמן) נקבל ממרח נוגט.
את ממרח הנוגט אני מוסיפה לקרמים שונים, גנאשים ואפילו גלידות. את האבקה אני מוסיפה לבלילה של עוגות, כציפוי וקישוט עוגות, למילקי נוטלה, אבל ביננו - הכי טעים לנשנש עם כפית (יש לנו במקרר קופסא קטנה שמוקדשת רק לנישנושי כפיות).
ניתן לקנות אבקת נוגט בחנויות המתמחות בקונדיטוריה.

הכנת המילקי די פשוטה, אני החזקתי את התינוקת בידיים והילדים מדדו, שפכו, עירבבו והלכו לשחק עד שפודינג השוקולד התקרר ויכולנו לזלף את הקצפת.
הם הרוויחו מלא מילקי טעים במיוחד (קיבלנו 12 מנות אישיות במחיר של שני מילקי רגילים מהסופר) ואני הרווחתי מתכון מדליק לבלוג.

מילקי נוטלה בייתי:

החומרים: 12 מנות אישיות

5 כפות סוכר
1 כף קקאו
4 כפות קורנפלור
2 כפות אבקת נוגט
קמצוץ מלח
1.5 כוסות חלב 
1/2 כוס שמנת לבישול 10% של תנובה
50 גרם שוקולד מריר
50 גרם שוקולד חלב

לקצפת:
מיכל שמנת מתוקה
כף גדושה של אבקת סוכר

מפשילים שרוולים:

מערבבים בסיר את כל החומרים היבשים : סוכר,קקאו,קורנפלור,נוגט ומלח. 
מוסיפים את החלב והשמנת לבישול ומבשלים מעל להבה בינונית תוך כדי בחישה מתמדת.
תוך כמה דקות כל התערובת תגיע לרתיחה ואז - מנמיכים את האש,מוסיפים את שני סוגי השוקולד ומערבבים עד שהשוקולד נמס לגמרי.
יש לשים לב שהתערובת לא תגלוש מהסיר.
מצננים, מוזגים לכלי ההגשה ומכניסים למקרר להתייצבות למשך שעה בערך.
מקציפים את השמנת המתוקה עם אבקת הסוכר לקצף יציב, מוציאים מהמקרר את פודינג השוקולד מזלפים את הקצפת יפה יפה ומקשטים בקישוטים שוקולדיים במיוחד.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אין לכם אבקת נוגט? לכו לקנות- זה טעים.
* לא אוהבים נוגט? פשוט תוסיפו עוד כף של אבקת קקאו במקום אבקת הנוגט.
* ניתן להחליף את השמנת לבישול בשמנת מתוקה.
* זהו עוד מתכון שאפשר להכין עם תינוק על הידיים ולשתף את הילדים בהכנה אבל שימו לב שחייבים בהשגחת מבוגר! צריך להיזהר במיוחד כי התערובת עלולה לגלוש מהסיר.

ושלא תחשבו שלא הכנתי מנה במיוחד בשבילי עם דובדבני אמרנה מטריפים..ששששש....לא לגלות!

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"


מילקי נוטלה בייתי עם דובדבן אמרנה



4 תגובות:

  1. איך אפשר לקבל פוסטים חדשים שלך למייל...אני לא מוצאת אופציה כזאת בבלוג שלך.
    תודה מראש
    מלי

    השבמחק
  2. היי מלי.
    בצד שמאל של הבלוג (בגרסת האינטרנט) יש תיבה עם הכותרת : "עידכונים מתוקים ישירות למייל"
    אם עדיין יש בעיה את מוזמנת ליצור איתי קשר ונפתור את.הבעיה
    המייל שלי: shiratob@gmail.com

    השבמחק
  3. תודה על התשובה המהירה...אכנס מהמחשב...יש להבליג מקסים

    השבמחק
  4. תודה😃
    אם תגללי עד למטה תראי מעל התמונה שלי "הצג את הגרסה לאינטרנט"
    לחצי והתצוגה תשנה ואז תראי את תיבת המיילים מצד שמאל 😃

    השבמחק