יום שלישי, 29 בספטמבר 2015

מוס שוקולד נוגט עם שכבת ג'לי פטל על בסיס בראוניז

 עוגת מוס שוקולד נוגט עם שכבת ג'לי פטל על בסיס בראוניז עשיר
חודש ספטמבר הוא חודש רווי חגיגות (טפו טפו טפו חמסה חמסה שום בצל!), חוץ מ:ראש השנה, סוכות ושאר החגים החגיגיים, יש גם יומולדת למהממות שלי.
וכמו בכל יום הולדת, אנחנו משתדלים להזמין המון חברים ולחגוג כמה שיותר. אני אוהבת את הרעיון הזה כי בשבילי זה תירוץ מושלם להכין את העוגות שתמיד רציתי להכין רק שלא היה לי למי!
אוכל? - יש!
סלטים? - יש!
קינוחים? - יש! יש! ויש!

אלה מבינכם - קוראים מתוקים שלי - שגם משקיעים וקוראים את המלל שאני מוסיפה לכל פוסט ומתכון יודעים כבר כמה שאני אוהבת ימי הולדת וכמה שאני עוד יותר אוהבת להכין הרבה קינוחים, מכל הסוגים ומכל הטעמים. 
החגיגה הפעם תוכננה ימים ספורים לפני האירוע אז לא ממש היה לי זמן להכין הרבה דברים ובטח שלא להשקיע בעוגה שהכנתה דורשת יותר מכמה שעות, אבל אין מצב שאני לא מכינה עוגת רושם שתמשוך שבחים מכל החברים!
ושוב- הכנתי עוגה מרשימה וטעימה במיוחד במינימום זמן -  עוגת מוס שוקולד נוגט עם שכבת ג'לי פטל על בסיס בראוניז עשיר.

אז מה היה לנו אתם שואלים?

בגזרת הילדים:
מאפינס בציפוי גנאש שוקולד מריר וסוכריות צבעוניות
מאפינס בציפוי גנאש שוקולד לבן וסוכריות ורודות
עוגיות בצורת קיטי- כמובן..
עוגת קיטי - הכי ברור! אין מצב שהייתי מצליחה להתחמק מקיטי!

בגזרת המבוגרים:
פחזניות במגוון מילויי קרמים: שוקולד, וניל, מוקה
מאפינס בציפויים שונים
עוגת פאדג' עם הררי גנאש שוקולד לבן מוקצף 
עוגת מוס מטריפה - עוגת מוס שוקולד נוגט עם שכבת ג'לי מפתיעה על בסיס בראוניז מפנק!

קישוטים של כיפות מוס שוקולד ופירות יער

עוגת מוס שוקולד נוגט עם שכבת ג'לי פטל עם בסיס בראוניז מפנק - "מנסה במטבח"


החומרים:

100 גרם חמאה
3/4 כוס סוכר
150 גרם שוקולד מריר 
2 כפות אבקת קקאו
קמצוץ מלח
2 ביצים
3/4 כוס קמח
 
ג'לי פטל:
100 גרם פטל קפוא
3 כפות סוכר
1 כפית מיץ לימון סחוט
5 גרם ג'לטין
25 גרם מים קרים

מוס שוקולד נוגט:
2 מיכלים שמנת מתוקה (500 מ"ל סה"כ)
200 גרם שוקולד חלב
3 כפות אבקת נוגט

ציפוי - גלסאז' שוקולד מריר:
150 מ"ל מים קרים
180 גרם סוכר
60 גרם אבקת קקאו
120 מ"ל שמנת מתוקה
60 גרם שוקולד מריר
5 גרם ג'ילטין
30 מ"ל מים
מפשילים שרוולים:

הכנת הבראוניז:
1. מחממים תנור ל- 180 מעלות.
2. ממסים בקערה: חמאה,סוכר ושוקולד ומערבבים היטב.
3. מוסיפים אבקת קקאו, מלח וביצים ומערבבים היטב.
4. מנפים פנימה את הקמח,מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה, מעבירים לתבנית ומכניסים לתנור.
5. אופים למשך 30-35 דקות. הפעם הקיסם צריך לצאת לח.
6. מצננים היטב.

ג'לי פטל:
1. מערבבים היטב את הג'ילטין והמים ומניחים בצד למשך 10 דקות.
2. טוחנים את הפטל למחית חלקה, מוסיפים לימון וסוכר ומערבבים היטב.
3. ממיסים את הג'לטין במיקרוגל כ-20 שניות עד שהג'לטין נמס לגמרי, מערבבים יחד עם תערובת הפטל.
4. מעבירים לרינג בקוטר 20 ס"מ מרופד בניילון נצמד ומעבירים למקפיא.


מוס שוקולד נוגט:
1. מביאים לרתיחה 250 מ"ל שמנת מתוקה.
2. מורידים מהאש ומוסיפים  שוקולד חלב שבור לקוביות ומערבבים היטב עד להמסת כל השוקולד.
3. מצננים במקרר לשעתיים לפחות.
4. מקציפים את קרם השוקולד עם 250 מ"ל שמנת מתוקה נוספים לקרם יציב, לקראת סוף ההקצפה מוסיפים אבקת נוגט.

גלסאז' שוקולד מריר:
1. מערבבים היטב את הג'ילטין והמים ומניחים בצד למשך 10 דקות.
2. שמים בסיר מים, שמנת וסוכר ומביאים לרתיחה.
3. מוסיפים את הקקאו והשוקולד לתערובת הנוזלים ומערבבים היטב עד להמסה מלאה.
4. ממיסים את הג'לטין במיקרו 20 שניות עד שהג'לטין נמס לגמרי ומערבבים יחד עם תערובת השוקולד לתערובת חלקה.
5. מצננים לטמפרטורת החדר.


הרכבת העוגה:
1. מניחים את הבראוניז בתוך תבנית רינג בקוטר 24 ס"מ ומרפדים בשקף נצמד (לא חובה אבל זה ייתן שוליים אחידים לעוגה אז מומלץ!).
2. שופכים מחצית מקרם הנוגט ומשטחים מעט.
3. מוציאים את הג'לי מהמקפיא ומניחים במרכז הקרם.
4. מוספים את יתרת קרם הנוגט ומשטחים את פני העוגה.
5. מעבירים את העוגה למקפיא עד להתייצבות.
6. מוציאים את העוגה מהמקפיא, חולצים מהרינג ומצפים בגלסאז' מכל הכיוונים.
7. הפשירו את העוגה במקרר לפחות 5 שעות לפני ההגשה.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:
* אין לכם נוגט - לא חובה. המתכון נשאר אותו דבר. לטעמי הנוגט מוסיף אז שווה להחזיק במקרר אבקת נוגט.
* אין לכם רינג בקוטר 20 ס"מ? ניתן להקפיא את הג'לי בכל כלי עגול שמתאים לכם. רצוי שיהיה בקוטר קטן יותר מקוטר העוגה.
* לא רוצים להתסבך עם ציפוי הגלסאז' - ניתן לצפות עם קרם שוקולד מומס בשמנת - פחות מרשים אבל עדיין יעשה את העבודה.
* קשטו את העוגה ביצרתיות! ניתן להוסיף סוכריות, פצפוצי שוקולד, קישוטי שוקולד, שברי עוגיות, פטל טרי..הכל הולך.
העוגה המלאה

אני קיבלתי המון מחמאות על העוגה הזו - בטוחה שגם אתם תקבלו! :)

3 תגובות:

  1. הי, היום גיליתי את הבלוג שלך, ממש תענוג לקרוא וללמוד. לגבי העוגה, האם אפשר להשתמש במחית נוגט במקום אבקה? אם כן, כמה לשים?
    תודה רבה.

    השבמחק
  2. הי , מנסה לכתוב שוב, האם ניתן להשתמש במחית נוגט במקום אבקה? אם כן, כמה לשים? תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אילנה.
      אכן ניתן להתשמש במחית.
      זה עניין של טעם. הייתי שמה כף וחצי כדי לתת טעם מורגש של נוגט.

      מחק