יום שבת, 5 בספטמבר 2015

עוגת שוקולד ויין טבעונית

עוגת שוקולד ויין אדום טבעונית
ראש השנה בפתח וכולם במתח (לדעת מה יהיה האתגר החודשי של פרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה).
ובכן- האתגר החודשי של מנטקה הפעם היה ענבים. או יין. או כל מה שקשור לענבים. או יין.
אני בחרתי להכין: "עוגת שוקולד ויין טבעונית".
ואני שמחה בבחירה שלי כי העוגה יצאה מוצלחת במיוחד, עם טעם שמזכיר את עוגיות היין של פסח. אז הרווחנו כפליים.
זה המקום לומר שאף על פי שהאלכוהול שביין מתאדה בזמן האפייה, לעוגה יש טעם די חזק של יין אדום. אם אתם לא שייכים לחובבי היין, הייתי ממליצה לחשוב פעמים לפני שאתם מתפנקים בעוגת שוקולד נימוחה וטעימה ועשירה וממכרת כמו זו שהמתכון שלה יופיע מיד.

עוגת שוקולד ויין אדום עם גנאש שוקולד מריר

המקור לעוגה הגיע מהבלוג המיוחד הזה..שווה הצצה בהחלט.
המתכון נראה ארוך ומסובך אבל האמת היא שהוא ממש לא כזה. אני ציפיתי את העוגה בגנאש שוקולד מריר וזה  בהחלט מוסיף לטעם ולתוצאה הסופית לדעתי (ולדעת כל הזללנים הקטנים).
העוגה יוצאת נימוחה וטעימה והיא גם אחלה עוגה לראש השנה.
ממליצה לכם ממש לקרוא את הטיפים בסוף המתכון, יש שם כמה דברים שחשוב שתדעו.

עוגת שוקולד ויין אדום טבעונית

החומרים:

לעוגה:

3 כפות זרעי פשתן + 6 כפיות מים פושרים
135 גרם סוכר חום
6 כפות שמן צימחי או שמן זית (אני השתמשתי בשמן זית)
175 מ"ל ייו אדום
1 כף תמצית וניל איכותית
140 גרם קמח מנופה
40 גרם אבקת קקאו
קמצוץ קינמון
קמצוץ מלח
1 כף קמח תירס
1 כפית אבקת אפייה

לגנאש שוקולד:

1 מיכל שמנת צימחית
250 גרם שוקולד מריר

מפשילים שרוולים:

הכנת העוגה: (אני אפיתי ברינג בקוטר 20 ס"מ)

1. מחממים תנור ל180 מעלות ומשמנים תבנית מרופדת בנייר אפיה.
2. מייבשים על מחבת את זרעי הפשתן. לאחר שהתקררו מעט טוחנים אותם דק דק (דק!), מוסיפים מים ומניחים בצד.
3. מערבבים בקערה את החומרים היבשים: קמח, אבקת קקאו, מלח, קמח תירס, אבקת אפייה וקינמון.
4. תערובת נוזלים: מערבבים יחד שמן ,סוכר ותמצית וניל ומוסיפים את תערובת הפשתן.מערבבים.
5. מוסיפים בהדרגה בכל פעם חלק מהיין וחלק מתערובת היבשים לתערובת הנוזלים ומערבבים.
6. אופים על 170 מעלות למשך 40-45 דקות עד שקיסם יוצא נקי. (זוכרים את מבחן הקיסם - נכון?)
7. מצננים את העוגה ומורחים קרם שוקולד בנדיבות :)

הכנת גנאש השוקולד:

1. מחממים מעט את שמנת הצימחית.
2. שופכים את השמנת על קוביות השוקולד המריר, מחכים דקה ומערבבים היטב עד שכל השוקולד מומס.
3. מצננים מעט ושופכים על העוגה - לאחר שהצטננה כשהיא עדיין בתבנית! (ראו טיפים פה למטה..)

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

תרגמתי את המתכון בדיוק כפי שהוא מופיע בבלוג אבל יש לי כמה הערות חשובות:
* תטחנו טוב טוב את הפשתן - אחרת תרגישו גושים קטנטנים בעוגה.
*חשוב לשמור על העוגה עסיסית אז שימו לב לזמני האפייה כי העוגה שלי הייתה מוכנה כבר אחרי 30 דקות! אחרת היא כבר הייתה מתייבשת נורא.
אני אפיתי ברינג בקוטר 20 ס"מ, אם אתם משתמשים בתבנית גדולה יותר - הייתי ממליצה להכפיל כמויות בהתאם.
* לגבי הקרם - יש לחכות שהגנאש יתקרר ויתמצק מעט - אפשר לקרר חצי שעה במקרר בערך.
* אני השארתי את העוגה בתבנית ועל העוגה ,שהתקררה כבר, שפכתי את הגנאש וככה קיבלתי שכבת קרם נדיבה שהוסיפה המון לעוגה הזו.
* אפשר לקשט באגוזים, סוכריות או כל מה שמתחשק לכם. תתפרעו!
* מזכירה לכם - יש לעוגה טעם של עוגיות היין מפסח- אנחנו אוהבים.


עוגת שוקולד ויין טבעונית ונימוחה
ואם אתם רוצים לקבל עוד רעיונות מעולים לקינוחים עם ענבים, או יין כנסו לאתר "החברים של מנטקה"!


2 comments:

  1. המתכון נראה מעולה! איך מחליפים לכמויות בכוסות/כפות?

    השבמחק
  2. היי, יש כמה מדריכי המרת מידות ברשת.
    אני כרגע עובדת על אחד משלי שיפורסם כאן בבלוג - מקווה לפרסמו כבר בקרוב.

    השבמחק