יום שני, 19 באוקטובר 2015

קרמבו בייתי בטעם מנגו - פירות יער


אז החלטתי להכין קרמבו!
כל מי שעוקב אחריי כבר ראה וידע שבקרוב מאוד יהיו פה קרמבואים ביתיים ומתוקים.
מה שהוא לא ידע זה שאני לא הולכת להכין קרמבו רגיל בטעם וניל או מוקה..אלא קרמבו מיוחד!
זיכרון הילדות שלי מקרבואים הוא קרמבו תות או קרמבו בננה- יודעים על מה אני מדברת??
מיד כשהתחילה עונת הקרמבואים הייתי מחפשת את הקרמבואים המיוחדים האלה וזוללת כאילו אין לי ג'ינס להיכנס אליו.
עד שיום אחד הם נעלמו! ואיתם - נעלמה לה חדוות הקרמבו שלי.
זה רק היה מתבקש שביום שבו אחליט להכין קרמבו בבית זה יהיה קרמבו בטעם מיוחד.

קרמבו - שילוב של עוגיה, מילוי של קציפת ביצים (מרנג) וציפוי.
מרנג - קציפה של חלבון (החלק הנוזלי) וסוכר (החלק המוצק).
ניתן להוסיף אבקות למינהן כמו למשל אבקת קקאו ונקבל קרמבו שוקו או אבקת קפה נמס ונקבל קרמבו קפה או מוקה..
אבל איך מכינים קרמבו מנגו??

קצת על מרנג

החלבון- מכיל ברובו מים (90%), ו10% הנותרים הם סוגי חלבונים שונים.
הסוכר - החלק המוצק, מביא להתייצבות הקציפה. את הסוכר נוסיף לאחר שהחלבון כבר יציב. 
מידע כימי נוסף על מרנג נמצא פה ופה אבל לא על זה רציתי לדבר.

אני רוצה להכין קרמבו מנגו - פירות יער! ממחיות פרי אמיתיות וללא חומרי טעם וצבע.
אז איך עושים את זה? המחית היא נוזל ולפי מה שכתבתי לפני 4 שורות (לא כולל שורת הרווח) , המרנג שלנו כבר מכיל נוזל והוא החלבון..
באפייה כמו באפייה -  צריך לשמור על יחסים בין חומרי הגלם, על דיוק בשקילה, על מצבי הצבירה הנכונים ולכן המתכון הזה מכיל שינוי!
תתכוננו למהפכה! 

הופכים את מצבי הצבירה של החומרים: הנוזל הופך למוצק והמוצק הופך לנוזל.

בגרסת המרנג החדשה :
החלק המוצק הוא אבקת אלבומין. אבקת האלבומין (אבקת חלבון) מחליפה את החלבון שהיווה את החלק הנוזלי במרנג הרגיל.
החלק הנוזלי הוא מחית הפרי. המחית תתן את הטעם והצבע של הקמבו המשגע שלנו.
בנוסף צריך כמובן להוסיף סוכר לכל החגיגה ומתקבל קרמבו מיוחד, טעים ומדליק.
לא הייתי אומרת שהוא מזכיר את הקרמבו הקנוי אחד לאחד אבל זה בהחלט עושה את העבודה ומחזיר נשכחות.

המתכון למרנג מהספר הנפלא :"EVOLUTION" של JORDI PUIGVERT



אופן ההכנה- 
מכינים עוגיות חמאה (ניתן גם להשתמש בעוגיות קנויות), מכינים מרנג בטעמים האהובים, מצפים בשוקולד לבן (או חלב או מריר) ומנסים להשאיר משהו לילדים.

זילוף מרנג על עוגיות חמאה

קרמבו בייתי בטעם מנגו - פירות יער / "מנוסה במטבח"


חומרים:(20 קרמבואים)

20 עוגיות לתחתית הקרמבו

למרנג:(JORDI PUIGVERT)

200 גרם מחית פרי (אני השתמשתי בשילוב מחית מנגו ומחית פירות יער)
18 גרם אלבומין*
200 גרם סוכר
150 גרם אבקת סוכר
1.5 גרם קסנטן גאם*

ציפוי:
100 גרם שוקולד לבן
כפית שמן קוקוס (או שמן רגיל)

מפשילים שרוולים:

הכנת המרנג:
1. טוחנים בעזרת בלנדר ידני מחית פרי, אלבומין וקסנטם גאם.
2. מעבירים למיקסר ומתחילים הקצפה במהירות גבוהה.
3. לאט לאט מוסיפים את הסוכר ואבקת הסוכר.
4. מקציפים במהירות גבוהה עד לקבלת קצת חזק.
5. מזלפים על פני עוגיה (גם עוגיית חמאה נימוחה תעשה את העבודה) ומעבירים להקפאה לפני הציפוי.

הכנת הציפוי:
1. ממסים את השוקולד הלבן במיקרו, בפולסים של 20 שניות עד להמסה מלאה תוך כדי ערבוב.
2. מוסיפים שמן ומערבבים.
3. טובלים כל קרמבו בשכבה דקה של הציפוי וזוללים!!!

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אלבומין - אבקת חלבון. ניתן להשיג בחנויות מתמחות לקונדיטוריה.
* האלבומין משמש גם לציור על עוגיות.
* קסנטן גאם - חומר מייצב, מסמיך רטבים ועוד..
* ניתן לשמור את הקרמבואים במקרר עד שלושה ימים. (אני מהמחמירים)
* ניתן לקפיא את הקרמבואים ולהוציא בכל פעם שמתחשק משהו מתוק.

אני התפרעתי והעזתי והכנתי גם מרמשמלו בייתי ממולא בקרמבו.
יצא מוצלח.. שחיתות!
מרשמלו ממולא בקרמבו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה