יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

מאפינס שוקולד-בננה שילדים אוהבים (ומבוגרים עוד יותר)

מאפינס שוקולד-בננה

אני מאמינה בפרופורציות!

במסגרת נסיונותיי ליצור מאפים וקינוחים קצת יותר בריאים, כדי שארגיש טיפה יותר טוב עם עצמי לגביי ולגבי הילדים שלי אני מנסה במטבח..והרבה.
אני מנסה לשלב חומרי גלם בריאים כמו למשל: שיבולת שועל, קמח כוסמין מלא, שמן קוקוס, סוכר חום ועוד..
אני מנסה לטבען מתכונים קיימים.
אני מנסה שילובים שונים של פירות, אגוזים וזרעונים במאפיים השונים.
וכן- אני גם מנסה דברים מושחתים ועשירים בטעמים ומרקמים.

כי אני מאמינה בפרופורציות.


אני מאמינה שלא צריך להגזים בשום כיון וצריך לנסות ולטעום הכל מהכל.
לא להפריז במתוק ולא ולהפריז בשמירה. 
לא לפחד מקינוחים ולהרגיש רע על כל ביס שנכנס לפה ומצד שני גם להשתדל להכניס דברים בריאים מדי פעם. בכל זאת...

במאפינס האלה תמצאו הרבה דברים בריאים ותגלו טעמים חדשים וטעימים.. ממש טעימים. ממש ממש טעימים.
בגדול אין כאן שום חידוש ממש אבל מה שכן יש כאן זה שילוב של חומרים גלם בריאים שנותנים מאפינס נימוחים, טעימים ומפנקים במיוחד.
המאפין הזה לא מתיימר להיות מאפה בריאות אבל בעולמות המתוקים המוכרים לנו הוא בהחלט יכול להיות תחליף סביר יחסית למשהו טיפל'ה יותר בריא.
מאפינס שוקולד בננה שילדים אוהבים

מאפינס שוקו-בננה שילדים אוהבים / "מנ(ו)סה במטבח"


רכיבים: (18 יחידות)

1 כוס קמח כוסמין מלא (125 גרם)
1 כוס קמח (140 גרם)
2 כפות אבקת קקאו איכותי (30 גרם)
3/4 כוס סוכר חום (180 גרם)
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית אבקת אפייה ללא אלומיניום
1/4 כוס קוקוס
2 ביצים
2 בננות
100 גרם שמן קוקוס מומס
1/4 כוס מים

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. מערבבים יחד קמח כוסמין, קמח רגיל, קקאו, סוכר, אבקת סודה לשתיה ואבקת אפיה.
3. מוסיפים ביצים, בננות מעוכות וקוקס ומערבבים מעט.
4. מוסיפים שמן קוקוס ומים ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה.
5. מעבירים לתבנית מאפינס ואופים למשך 25-30 דקות.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אבקת אפייה ללא אלומיניום - יש דבר כזה. אני לא ידעתי שיש אלומיניום באבקת אפייה שווה לקרוא ולהעמיק בנושא.
* שמן קוקוס מומלץ לא להמיס במיקרוגל אלא מעל סיר עם מים רותחים (באן מרי)
* את הסטנדים המגניבים האלו תוכלו למצוא בחנויות golf&co

  למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"


4 תגובות:

  1. המאפינס נראים מעולים! והסטנדים האלה מגניבים ביותר ...

    השבמחק
  2. היי
    האתר מקסים ומאוד התלהבתי מההתלהבות שלך בכתיבה...
    איפה באמת משיגים את הבטנדים המגניבים האלה?

    השבמחק
  3. איזה כיף לשמוע!
    אני קיבלתי אותם במתנה מחברה שקנתה אותם בחנות GOLF&CO
    ככה זה שמתעסקים באפייה - הכי קל לקנות לך מתנות... כל דבר שקשור לאפייה או למטבח יהיה מתנה מושלמת :)

    השבמחק