יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

סופגניות אשל בלי אשל



אוהבים סופגניות?

באמצע ההכנות להדלקת הנרות הילדים נזכרו שהם רוצים סופגניות. עכשיו.
אומנם אני "סופר-אמא" אבל עדיין לא קיבלתי את מקל הקסמים של כיתת המתקדמים אז אני עדיין לא יכולה להתפיח בצק שמרים תוך פחות מדקה.
אז מה עושים?
הנרות מחכים שידליקו אותם, הילדים מתרגשים ואני צריכה להכין סופגניות.
מה עושים? מכינים סופגניות אשל!! 
אבל רגע!
אין אשל בבית.
אז מה עושים?
מכינים סופגניות אשל בלי אשל!

יצא אשל! אה- כלומר, יצא אש!

סופגניות עם שוקולד וסוכריות צבעוניות

סופגניות אשל ללא אשל / "מנ(ו)סה במטבח"


רכיבים: (15 סופגניות)

1 כוס קמח תופח
3 כפות סוכר
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
כוס מים
גרידת תפוז (לא חובה אך מומלץ)

מפשילים שרוולים:

1. מחממים שמן בסיר בינוני.
2. בקערה, מערבבים יחד את כל החומרים.
3 כאשר השמן חם ובעזרת שתי כפות, מעבירים מהבלילה כמות של כף בכל פעם לקבלת סופגניות.
4. מטגנים כשתי דקות מכל צד, עד שמשחים ומעבירים לכלי עם נייר סופג.
5. טובלים  בשוקולד ואז בסוכריות צבעוניות. ניתן למלא בריבת תות ולפזר אבקת סוכר.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אחלה סופגניות בקלי קלות.
* מבחינת המרקם הסופגניות האלו מאוד מזכירות סופגניות שמרים.
* בעזרת כף, לוקחים מעט מהבלילה ומורידים אל השמן בעזרת הכף השנייה.
* ניתן להגיש עם ריבה ואבקת סוכר - ככה הבן אוהב, ואפשר להגיש עם בלי ריבה ואבקת סוכר - כמו שהבת שלי אוהבת.



סופגנייה קטנה עושה צל גדול

6 תגובות:

  1. דרך נוספת לסופגניות פרוה להשתמש במקום באשל בקרם קוקוס

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה מה הכמות שצריך קרם קןקןס במקום 1 אשל

      מחק
    2. לגבי כמות קרם הקוקוס- אין לי תשובה משום שלא ניסיתי.

      מחק
  2. אליפות כל כך אוהבת את המתכונים שלך

    השבמחק