יום שלישי, 14 ביוני 2016

עוגה בחושה עם ריקוטה ודובדבני אמרנה

עוגה בחושה עם ריקוטה ודובדבני אמרנה
מכירים את ההרגשה שכל מה שאתם רוצים זה לקחת פסק זמן מהמרוץ המתמשך הזה ולשבת, רק לכמה דקות של שקט עם קפה ואיזו פרוסת עוגה?
עוגה כזאת פשוטה, רגילה, בלי יותר מדי התפנפנות והכנות מוקדמות..

זה בדיוק מה שאני הרגשתי שבוע שעבר וככה נולדה לה: עוגה בחושה עם ריקוטה ודובדבני אמרנה



 

אני חייבת להודות - דחיית סיפוקים זה לא הצד החזק שלי!

אז לקחתי מתכון ידוע שלי, מתכון לעוגה בחושה פשוטה שאני באמת מאוד אוהבת ומכינה בכל אירוח או התארחות, 
עוגה כזו שגורפת מחמאות כל פעם מחדש ושידרגתי אותו.

את היוגורט החלפתי בגבינה ריקוטה משגעת של משק יעקבס שקיבלתי להתנסות
 את הקוקוס החליפו דובדבני אמרנה מטריפים שאני רק מחפשת הזדמנויות לשלב במתכונים שלי
הוספתי מלמעלה שקדים פרוסים ואבקת סוכר - הכי פשוט והכי טעים
וצילמתי מהר... לפני שיגמר!
אני יכולה לכתוב פה עוד שעות אבל הפוסט הזה מוקדש לשקט. רק כמה דקות של שקט.
  

עוגת בחושה עם ריקוטה ודובדבני אמרנה / "מנ(ו)סה במטבח"


החומרים:

3 ביצים
3/4 כוס סוכר רגיל
200 גרם גבינת ריקוטה
1/4 1 כוסות קמח תופח
1/4 כוס שמן
15 דובדבני אמרנה חצויים
20 גרם שקדים פרוסים

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. מערבבים יחד את כל החומרים, מלבד השקדים ויוצקים לתבנית אינגליש קייק משומנת.
3. מפזרים את השקדים מלמעלה.
4. מעבירים את התבנית לתנור שחומם מראש למשך חצי שעה ומבצעים את בדיקת הקיסם.
5. לפני ההגשה מפדרים את העוגה באבקת סוכר.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* המתכון מתאים לתבנית בקוטר 22 או לתבנית אינגליש קייק. 
* אם בחרתם בתבנית אינגליש קייק אחת - תצא עוגה גבוהה מאוד אז אפשר בכיף לפצל את הבלילה לשתי תבניות אינגליש קייק. 
* אין קמח תופח? שימו כפית אבקת אפייה על כל כוס של קמח רגיל.
* במקום דובדבני האמרנה אפשר לשים דובדבנים רגילים (נמכרים בצנצנות זכוכית). 
* את הריקוטה אפשר להחליף בגביע שמנת חמוצה או יוגורט - כמו במתכון המקורי
* אין לכם כוח להכין עוגה? פשוט תזמינו אותי לקפה! רגיל, בלי סוכר בבקשה.

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"

10 תגובות:

  1. מעלף... הודבק על מסך הבית

    השבמחק
  2. לא ברור כמה גבינת ריקוטה לשים..?

    השבמחק
  3. נראה טוב! אני מחפשת להכין עוגה עם ענבים, את חושבת שאפשר להחליף את הדובדבנים בענבים טריים?

    השבמחק
  4. אני חושבת שזה יכול להיות רעיון נפלא!
    תעדכני איך יצא :)

    השבמחק