יום ראשון, 4 בספטמבר 2016

עוגת שמרים טבעונית במילוי שוקולד ומרציפן



 
אם תשאלו כל אחד איזו עוגה הוא יאכל בכל מצב התשובה תמיד תהיה "שמרים".
יש לנו אהבה לא ברורה למאפה המנחם הזה עם הרכות המשגעת והמילויים המטריפים.
ואם תשאלו אותי - הכי כיף שמאפה שמרים יוצא מעולה גם כשהוא טבעוני!


אם הייתי בחור אין ספק ששם הבלוג שלי היה "מר-ציפן"
מה אני אגיד לכם? מרציפן הולך טוב בכל קינוח. זה לא אני זה הוא!
בעוגת השמרים הטבעונית הזו למשל, הוספתי חתיכות מרציפן והן משתלבות נפלא עם השוקולד המריר ומוסיפות לו מעט מתיקות מעודנת שמגיעה בהפתעה.

  
הצעה שלי: קראו את הטיפים לפני שאתם ניגשים להכנת המתכון.  
גם תגיעו מוכנים יותר לאפייה וגם תגלו שם עוד הפתעה מתוקה:)

 עוגת שמרים טבעונית במילוי שוקולד ומרציפן / "מנ(ו)סה במטבח"


רכיבים: (9 שבלולי שוקולד גדולים)

לבצק:
250 גרם (אחד וחצי כוסות) קמח לבן
5 גרם (חצי כף) שמרים יבשים 
120 מ"ל (חצי כוס) מים פושרים 
25 גרם (2 כפות) סוכר חום
1 כף סילאן
20 מ"ל שמן קוקוס
1/4 כפית מלח

למילוי:
200 גרם שוקולד מריר מומס
50 גרם מרציפן

לזיגוג: סירופ סוכר
60 מ"ל (רבע כוס) מים
60 גרם (4 כפות) סוכר 
מפשילים שרוולים:

1. בקערת המיקסר עם וו לישה מערבבים יחד: קמח שמרים וסוכר.
2. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי לישה.
3. מוסיפים סילאן ומזלפים את השמן באיטיות.
4. לשים למשך 8 דקות.
5. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש עוד 2 דקות.
6. מכסים עם מגבת לחה ומתפיחים עד הכפלת הנפח (בערך שעתיים).
7. לאחר שהבצק תפח - מעבירים למשטח מקומח קלות ומרדדים למלבן גדול בעובי חצי ס"מ.
8. מורחים שוקולד ומפזרים חתיכות מרציפן קטנות.
9. מגלגלים בעדינות לרולדה ופורסים ל-9 חתיכות.
10. מסדרים בתבנית, מכסים במגבת לחה ומפתחים עוד כחצי שעה.
11. מעבירים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות ואופים למשך 30 דקות.
12. בינתיים מכינים את הזיגוג: בסיר קטן מחממים יחד מים וסוכר עד להמסה מלאה של הסוכר. ממשיכים לבל עוד שלוש דקות ומכבים את האש.
13. בסיום האפייה מוציאים את העוגה ומורחים מעט סירופ סוכר על כל שבלול.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* הבצק צריך להיות דביק מעט, אם הוא נראה לכם יבש תוסיפו עוד כף אחת או שתיים של מים לפי הצורך.
* ניתן להמיר 20 מ"ל שמןו קוקוס ב 35 מ"ל שמן צמחי, קנולה לדוגמה.
* אגוזים קצוצים, צימוקים ברום, פתיתי חלבה יילכו נהדר עם מילוי השוקולד.

והנה הקטנה שלי, זוללת שבלול שמרים גדול יותר מהראש שלה!


6 תגובות: