יום שלישי, 28 בפברואר 2017

אוזני המן של סבתא של הסבתא של הסבתא


מכירים את המתכונים של פעם? אלה שהמתכון הוא כלכך סודי שאפילו לבת שלכם אתם לא תגלו?!?
את המקור למתכון של אוזני ההמן שמכינים אצלנו במשפחה מאז שאני זוכרת את עצמי,
אני מחפשת כבר שנים.



החלטתי שהשנה זאת השנה!
הפעם אני לא מרפה מההורים עד שהם מגלים לי של מי המתכון וככה זה הלך:

אני : "אבא, הגיע הזמן שגם אני אכין את אוזני ההמן המשפחתיים שלנו!"
אבא: "בשמחה. למה לא?!" 
אני : "יופי, אז אני צריכה את המתכון"
אבא: "תרשמי.."  
אני: "רגע, קודם אני חייבת לדעת של מי המתכון! כדי לתת לו קרדיט בבלוג!" 
אבא: "הו...זה מתכון של סבתא של סבתא של הסבתא של סבתא.." 
אני : "יופי אבא..."

ואם לא הייתי עוצרת אותו הוא היה ממשיך ככה עוד כמה דקות טובות.


אז לצערי את המקור לא השגתי אבל לפחות המתכון בידי ואני גאה לשתף אותו אתכם.
הבצק רך ואורירי ופחות דחוס ומתוק כמו אוזני ההמן על בסיס בצק חמאה,
אצלנו בבית נוהגים למלא בשוקולד (לילדים אבל לא רק..) או אגוזים קצוצים ורחת לקום -
אבל אתם מוזמנים להתפרע.

אוזני המן של אמא (50 עוגיות)


מצרכים:

5 ביצים
10 כפות שמן
8 כפות סוכר
מיץ + קליפה מלימון אחד
2.5 כוסות קמח תופח 

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל170 מעלות.
2. מערבבים חלמונים עם שמן.
3. מוסיפים לימון + קליפה מגוררת.
4. מקציפים חלבונים עם סוכר.
5. מאחדים בהדרגה תערובת חלמונים, תערובת חלבונים וקמח עד לקבלת בצק רך.
6. מרדדים, קורצים עוגולים בקוטר 6 ס"מ, ממלאים וסוגרים.
7. אופים למשך 20 דקות, עד שהעוגיות משחימות מעט.

עוד טיפ טיפה וסיימנו - והפעם: טיפים של אמא

* כל מילוי מתוק יילך פה: אגוזים קצוצים, לוטוס, שוקולד, חלבה, קרם שקדים, קרם אגוזים ועוד..
* מתקבל בצק ממש רך, יש לקמח את משטח העבודה לפי הצורך.
* ניתן לאחסן את העוגיות בכלי אטום עד שלושה ימים או לשמור במקפיא עד חודש. 

מלכת אסתר שלי


https://iamshira.blogspot.co.il/2016/03/10.html



2 comments: