יום רביעי, 1 במרץ 2017

עוגיות נימוחות במילוי שוקולד


חג פורים, חג פורים, חג גדול לי!
סוד #5 נחשף!
אני שמחה לשתף אתכם בעוד סוד אחד שלא ידעתם עליי:
החג האהוב עליי הוא חג פורים!



זה לא כל כך מפתיע ובטח שלא מקורי אבל אני כלכך אוהבת את החג הצבעוני, המתוק והשמח הזה.
שירים וריקודים ברחובות, תחפושות וילדים מאושרים בכל מקום אבל הכי כיף - המון ממתקים ועוגיות מכל עבר.


אני ממש זוכרת איך לקראת פורים היינו מבקרים בשוק, בסופר ובכל חנות ממתקים באזור, קונים הכל מהכל, אופים אוזני המן ועוד המון סוגי עוגיות ויחד עם אמא יושבים ומכינים משלוחי מנות מפנקים בטירוף לכל המשפחה, החברים והשכנים.

המנהג הזה של משלוחי המנות עשה לי כלכך טוב שגם עכשיו, שאני כבר במקום אחר, מקום משלי עם חברים חדשים ולמרות שהמנהג כבר די התפוגג לצערי אני עדיין מנסה לפנק במעשה ידיי את כל מי שאני רק יכולה.


 המתכון לעוגיות הוא למעשה אותו מתכון של עוגיות האלפחורס המשגעות האלה,


את מילוי ריבת החלב החליפה הנוטלה ואת הקוקוס מסביב החליפו המון סוכריות צבעוניות שכלכך משמחות את הילדים שלי כל פעם מחדש.

אחרי שמילאתם את העוגיות בשוקולד תנו לילדים לגלגל בסוכריות הצבעוניות ותראו מה זה אושר אמיתי


עוגיות נימוחות במילוי שוקולד  (50 מיני עוגיות)


רכיבים:

150 גר' חמאה
3 ביצים
100 גר' אבקת סוכר
180 גר' קמח
150 גר' קורנפלור
1 כפית אבקת אפייה 

1/2 כוס שוקולד
1/4 כוס סוכריות צבעוניות

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. במיקסר עם וו גיטרה מערבבים יחד חמאה, ביצים ואבקת סוכר.
3. בקערה נפרדת מערבבים יחד קמח, קורנפלור ואבקת אפייה.
4. מאחדים את שתי התערובות ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. 
5. בין שתי ניירות אפייה מרדדים את הבצק לעובי חצי ס"מ, מקמחים מעט לפי הצורך.
6. קורצים עיגולים קטנים בגודל 2 ס"מ ומסירים את שאריות הבצק שבין העיגולים.
7. את נייר האפייה עליו עבדנו מעבירים ישירות לתנור אופים למשך 10 דקות. העוגיות ישארו בצבע לבן וישחימו ממש מעט.
8. מצננים.
9. מעבירים את השוקולד לשק זילוף ומזלפים על מחצית מכמות העוגיות גבעה קטנה של שוקולד.
10. סוגרים כל עוגיה מזולפת עם עוגיה נוספת ומגלגלים בתוך קערת הסוכריות. 

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* כדי שהמלית תמרח באופן שווה מומלץ לזלף גבעות של שוקולד על מחצית מעוגיות ולסגור עם המחצית הנותרת
לוחצים מעט עד שהשוקולד מתפזרת באופן שווה בין שתי העוגיות ורק אז מגלגלים בסוכריות.
* במקום זילוף ניתן למרוח את השוקולד עם כפית. 
* עובדים ישירות על נייר האפייה וכך אין צורך להזיז את העוגיות לנייר אפייה נוסף מה ששומר על צורתן העגולה והיפה. 
* ניתן לשמור כשבוע במקרר או להקפיא. אבל הן מתחסלות כלכך מהר שלא תספיקו להכניס לקופסה בכלל.




תגובה 1:

  1. נראה מ ע ו ל ה בוודאות אכין את העוגיות.
    אם אני רוצה להכין חצי מהכמות האם צריך להשתמש ב 2 ביצים או באחת?

    השבמחק